Ano, je to raketová věda, i tak se nás ptejte,

odpovíme na vše

scope

Rozsah projektu

Pomůžeme vám od návrhu zadání, přes realizaci a následný rozvoj, vč. propagace.

Spolu vymyslíme vaši digitální strategii.

budget

Náklady

Webová stránka na první dobrou začíná na 100 tisících, informační systém na půl milionu.

Naše práce vám vydělává, nejen peníze.

timeline

Harmonogram

Nic neodkládáme, vždy se snažíme dokončit projekt co možná nejdříve v plné kvalitě.

Žádné zbytečné průtahy, držíme slovo.

Otázky k digitálním projektům

Kolik mě celý projekt bude stát?

Umíme udělat webové stránky za hubičku, ty kvalitní začínají na 100 tisících korun a zahrnují zpracování návrhu, vytvoření grafiky odrážející vaši firmu, nebo projekt a jasně míří na vaše cíle.

Informační systémy mohou stát v řádech statisíců, průměrně začínají na čtvrt až jednom milionu. Vždy záleží na rozsahu, stanovených cílech a složitosti projektu.

Výsledná cena je určena projektovým trojimperativem, tedy tím, jaký je rozsah práce a jak celý projekt spěchá. Každý projekt je tak originál a cena se může lišit i u zdánlivě podobných projektů, protože se rozdíly ukrývají v na první pohled nesouvisejících rozdílech.

Co jsou to Cookies a týkají se mého projektu?

Textové soubory, které internetové stránky ukládají na váš počítač nebo mobilní zařízení v okamžiku, kdy stránky začnete využívat. Stránky si na určitou dobu zapamatují úkony, které jste na nich provedli, a preference (např. přihlašovací údaje, jazyk, velikost písma a jiné zobrazovací preference). Tyto údaje pak nemusíte zadávat znovu a můžete přeskakovat z jedné stránky na druhou.

S pomocí cookies si řada našich stránek pamatuje:

  • vaše zobrazovací preference, například nastavení kontrastu barev nebo velikost písma
  • zda jste již odpověděli na zobrazené ankety, abychom vás s nimi nadále neobtěžovali
  • zda jste souhlasili s využíváním cookies na daných stránkách

Na naše stránky také často zařazujeme video soubory, o nichž za pomoci cookies sbíráme údaje (odkud jste se na stránku s videozáznamem dostali, která videa jste přehráli atp.).

Povolit tento typ cookies není pro fungování internetových stránek nezbytně nutné, jejich prohlížení je díky nim snazší a příjemnější. Tyto cookies lze vymazat nebo zablokovat, může se však stát, že v důsledku toho nebudou stránky fungovat tak, jak mají.

Informace získané pomocí cookies se nepoužívají pro účely vaší osobní identifikace, přičemž struktura těchto informací je plně pod naší kontrolou. Tyto cookies se nevyužívají k jinému účelu, než který je zde popsán.

Jak upravit využívání cookies

Využívání cookies lze upravit podle toho, jak potřebujete (např. je můžete vymazat). Podrobné informace uvádí stránky aboutcookies.org. Můžete vymazat všechny cookies, které jsou již na vašem počítači a většina prohlížečů také nabízí možnost zabránit tomu, aby byly cookies na váš počítač ukládány.

Pokud tuto možnost využijete, budete zřejmě muset manuálně upravovat některé preference při každé návštěvě stránek a nelze vyloučit omezení některých služeb a funkcí webové stránky.

Nutnost cookie lišty

Od roku 2022 byste na svých stránkách měli mít cookies lištu povinně, pokud nějaké cookies využíváte, měli byste uživateli jednoznačně říct, jak s nimi pracujete a nesmíte ukládání cookies vynucovat, vyjma těch nezbytně nutných pro fungování projektu.

Toto ustanovení se vztahuje na projekty v EU. Ostatní země mohou mít naprosto odlišná pravidla, například Kalifornie využívá pravidla CCPA. Nejste si jistí, která pravidla se na vás vztahují? Zeptejte se nás.

Jaké podklady si mám k projektu připravit?

Vždy bude záležet na typu projektu a rozsahu služeb, které od nás budete chtít dodat. Teoreticky si nemusíte připravit nic a projdeme spolu vše od grafiky, funkcí, marketingu až po samotný prodej vašim zákazníkům a optimalizaci procesů uvnitř vaší firmy.

Pokud se připravit chcete, tak posbírejte dohromady vše, co k projektu máte (logo, design manuál, fotky, ilustrace, statistiky). Cokoliv už budete mít nám usnadní vytvořit kvalitní zadání projektu a lépe projekt připravit pro jeho realizaci.

Je dobré se podívat na konkurenci a definovat, co se vám líbí a co se vám naopak nelíbí.

Jaké jsou role na projektu?

Vždy bude záležet na typu projektu, nicméně základní role se promítají všemi digitálními projekty.

Projektový manažer
V první chvíli se s vámi potká, zjistí, co přesně potřebujete a vše sepíše. Vznikne tak objednávka, kterou následně spolu s vedením společnosti podepíšete. Manažer následně rozepíše projekt na dílčí části, které zadá jednotlivým lidem v týmu. Kromě toho se stará o pravidelná hlášení postupu prací a dodržení domluvených termínů.

Osobně, nebo ve spolupráci s UX designérem připraví rozpad projektu a pevní drátěný model projektu. S vývojáři a analytiky také navrhne datovou architekturu.

UX designér
Připraví drátěný model vašeho projektu, půjde stránku po stránce a zaměří se na to, jak byste měli konvertovat své klienty. Navrhne akční elementy, rozmístění ilustrační grafiky a připraví vše pro grafika, aby se projekt nejen líbil, ale také plnil svůj cíl.

Grafik
Z wireframu, který připraví UX-ák navrhne finální grafiku. Bude vycházet z pokladů klienta, převážně pak z grafického manuálu a dodaných podkladů. Výsledkem bude náhled v PDF a finální podklady pro front-end.

Back-end vývojář
Je jasné, že projekt musí dobře vypadat. Kromě toho musí také dobře fungovat. Backenďák zajistí veškeré funkce na pozadí, od zpracování plateb přes online platební brány, přes fakturační výkazy až po predikce na základě sebraných dat.

V jednoduchosti dělá všechnu práci, která není vidět, ale dělá projekt projektem. Díky jeho práci vždy vše přesně spočítáte a budete vědět, jak si stojíte.

Front-end vývojář
Z krásného grafického návrhu webové stránky, nebo informačního systému, připraví funkční verzi projektu. Rozřízne grafické podklady a postaví webové stránky po částech, jako když stavíte LEGO. Vezme funkce napsané na backendu a připojí k nim líbivou grafiku, aby projekt přinášel uživateli příjemný prožitek.

Je to jedna z nejdůležitějších rolí na projektu, protože jeho práce je přímo a neustále vidět.

Server administrátor
Zařídí bezproblémový chod vašeho projektu a e-mailů. Postará se, aby specifické požadavky na provoz, pro váš projekt, byly dodrženy a připraveny. Zajistí, aby váš projekt zvládl obsloužit nejen desítky, ale klidně i statisíce uživatelů.

PPC specialista
Navrhne, které platformy použít, získá optomální klíčová slova a pomůže nastavit kampaně na úspěch. Zjednodušeně nastaví reklamu tak, aby vydělávala a omezí případné ztráty z reklamy konkurence.

Copywriter
„Pero je mocnější, než meč.“ Nestárnoucí klasika a „kopík“ má za úkol, aby tomu byla pravda. Projde s vámi obsah vašeho projektu, podívá se na vaše koncepty a slušně řečeno je učeše, nebo napíše od píky. Veškeré texty budou směřovat na konverzi návštěvníků, aby dosáhly očekávaného cíle.

Správce sociálních sítí
Vaše prezentace nekončí na webu, nezapomínejte tak například na sociální služby typu Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIN a další. Pomůžeme Vám udržovat pravidelný obsah a sbírat pozitivní a pravdivé recence.

Jaká je životnost mého projektu?

Paradoxem digitálních projektů je skutečnost, že jsou staré ještě předtím, než napíšeme první řádek zdrojového kódu. Moderní technologie, vyhledávání, prohlížeče a vše digitální jde stále kupředu. Jak je to tedy se životností?

Neudržovaný projekt
Může vydržet bez problémů i 10 let, ostatně takové projekty již máme a 10 let nepotřebovaly údržbu a přesto nadále slouží svému účelu a prodávají produkty. Obecně se však životnost digitálního projektu počítá okolo 2 – 5 let.

Udržovaný projekt
V případě, že se o svůj projekt staráte a pravidelně aktualizujete základní funkce, verzi systému, šablonu, marketing, aj., pak může být životnost projektu nadčasová. Hlavní výhodou je, že se projekt vyvíjí spolu s jeho uživateli a lépe prodává vaše služby, nebo produkty.

Co přesně znamená udržovaný projekt z pohledu klienta? Např. paušální platbu, kdy každý měsíc věnujeme čas aktualizacím a sběru dat, abychom lépe konvertovali vaše návštěvníky na platící zákazníky. Rádi vám řekneme více.

Jak probíhá předání projektu?

Když spolu projekt připravíme, tak ho prvně umístíme na testovací server, kde ho budete mít dostupný na dohodnutém odkazu a pod heslem. Zde si můžete projekt prohlédnout a spolu se pak můžeme podívat na případné připomínky.

Pokud máte hosting od nás, nemusíte se o nic starat, vše zařídíme a nastavíme. Pokud budete mít hosting u jiného dodavatele, dáme vám soupis potřebných technologií, aby váš hosting mohl připravit. Je-li to možné, na ostrém serveru připravíme beta verzi, kde si vždy budeme ukazovat provedené změny před finálním spuštěním.

Jakmile je vše schváleno, všechny důležité šroubky dotaženy, tak váš projekt, nebo jeho novou součást nasadíme do ostrého provozu. V závislosti na vytíženosti to buď provedeme v průběhu dne, nebo například v noci, kdy na e-shopech nebývají zákazníci. Pro složitější projekty s vysokou návštěvností zajistíme bezvýpadkové nasazení, abyste zbytečně nepřicházeli o zákazníky.

Kdo odpovídá za doménu a hosting?

Máte 2 možnosti, buď se o provoz vašeho projektu, vč. domény, postaráme my, nebo si to zařídíte sami. Pokud se o doménu a hosting postaráme my, budeme mít plnou kontrolu a budeme tak schopni vždy přizpůsobit hosting změnám vašeho projektu.

Pokud je doména registrovaná přes nás, jste stále vlastníkem. Odpovídáme však za včasné upozornění o expiraci, hlídání změn na doméně a nastavení záznamů domény.

U hostingu je to podobné, staráme se o jeho aktuálnost, bezpečnost, zálohování. Pokud něco nefunguje, víme to většinou jako první, protože máme nastavený automatický systém hlášení výpadků a i když jsme rádi, že nám to řeknete, většinou na tom už rovnou pracujeme.